We hebben een introductie van beeldaspecten gekregen. Het is belangrijk om hier als docent kennis van te hebben om bijvoorbeeld lesdoelen te stellen, maar ook om werkstukken achteraf te kunnen beoordelen. Er kan getoetst worden op kleur, licht, ruimte, lijn, vorm, compositie en textuur.
Bepalen van beeldaspecten
We hebben als opdracht allemaal een foto van een afbeelding uit een film gekregen. De bedoeling was om daar het belangrijkste beeldaspect uit te halen. Op papiertjes waren de verschillende beeldaspecten geschreven en je moest de juiste bij jouw beeld zoeken.
Het was lastig het juiste briefje te vinden, omdat iedereen door elkaar liep. We hebben met de klas 1 tafel genomen en daar alles opgelegd om het overzicht te houden. Ik had de afbeelding met de dansende skeletten. Het belangrijkste beeldaspect op deze afbeelding is de slagschaduw die op de muur achter de skeletten valt.
Photoshop bewerking van 'selfie' met overdreven expressie
We zijn zelf aan de slag gegaan met beeldaspecten door middel van het programma PSTouch op de Ipad. Ik heb een selfie gemaakt met een overdreven boze expressie. Het is een abstract beeld geworden qua kleur, vorm had nog meer abstract gekund. Ik ben niet meer herkenbaar. Ik heb een achtergrond achter mijn hoofd geplaatst om het beeld wat 'enger' te maken. Mijn hoofd als middelpunt op de voorgrond. Met het programma heb ik mijn gezicht doorzichtig gemaakt. Dit valt onder het beeldaspect ruimte. Door de kleurnuance komt mijn gezicht wat beter uit. Mijn ogen zijn bozer gemaakt door de felle rode en blauwe kleuren. De achtergrond heb ik expres zwart/wit gemaakt, om de kleuren eruit te laten springen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten